‘Week van de Grafimedia’ biedt kijkje in de keuken
Hoe wordt een hagelslagpak, magazine of spandoek gemaakt? Dat ontdekt Nederland tijdens de allereerste Week van de Grafimedia, die plaatsvindt van 30 september tot en met 5 oktober 2024.
Grafimedia producten zijn altijd en overal om ons heen. Dit is zo gewoon dat het eigenlijk niet opvalt. Maar hoe worden ze gemaakt? En door wie? Dat is bij veel mensen niet bekend. Mede daarom is personeelswerving een grote uitdaging. Dat gaat niet altijd makkelijk en is tegelijkertijd broodnodig.
Week van de Grafimedia
Tijdens de Week van de Grafimedia openen drukkerijen, verpakkingsbedrijven, printbedrijven en signbedrijven in heel Nederland hun deuren voor het grote publiek. “Samen laten we zien hoe mooi, veelzijdig en uitdagend het werk in de grafimediabranche is”, aldus de initiatiefnemers van Indruk.nu. Dat is het nieuwe online platform dat zich inzet voor een sterke grafische branche en gezonde grafische arbeidsmarkt. “Zo versterken we het imago van de branche en maken we jongeren en zij-instromers enthousiast voor een grafische toekomst.”
Nog voor dat de eerste ideeën uitgewerkt waren kwam Paul den Blanken al op de lijn, schrijft Indruk.nu. “Wij doen mee hoor!” Paul is commercieel directeur van Brink Omega, een grafimediabedrijf gespecialiseerd in grafische nabewerking en direct mail. “De Week van de Grafimedia is voor ons een mooie aanleiding om jong publiek over de vloer te krijgen. Want daar zitten we om te springen.”