Opmars buitenreclame zet door

In het tweede kwartaal van 2023 zijn de budgetten voor buitenreclame (ook wel Out of Home genoemd, of OOH) wederom flink gegroeid. ‘Vooral ‘digital’ deed goede zaken’, stelt branchevereniging Outreach vast.

In totaal werd voor ruim € 66 miljoen aan buitenreclame uitgegeven, waarvan € 32 miljoen aan ‘traditional’ en € 34 miljoen aan digital. ‘Hiermee laat digital een groei zien van 19% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Traditional leverde met -4% iets in. Het aandeel digital kwam in het tweede kwartaal uit op 52%’, aldus Outreach.

Eerste helft 2023

De optelling van Q1 en Q2 laat zien dat in de eerste helft van 2023 de bestedingen aan (D)OOH met 9% zijn gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd iets meer dan € 120 miljoen uitgegeven tegen € 110 miljoen in de eerste helft van 2022.

(beeldmateriaal: Outreach)