Magazines ook tijdens zomervakantie populair
Nieuwsmedia en magazines blijven relevant en boeiend, ook wanneer we ontspannen en genieten van onze vakantie. Dat blijkt uit onderzoek van uitgeverij DPG Media en Panel Inzicht naar het mediagebruik van de Nederlandse consument tijdens de zomervakantie.
Uit het onderzoek onder 1.000 respondenten tussen 16 en 69 jaar blijkt dat maar liefst 43% “dezelfde nieuwsbronnen als in het dagelijks leven blijft gebruiken op vakantie”. Websites en apps worden nog steeds geraadpleegd om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws, ook tijdens een vakantie in het buitenland.
Daarnaast blijven de dagbladen populair, “met 46% van de respondenten die aangeven de krant te lezen op vakantie. Men geeft wel aan de krant op vakantie vaak op een andere manier te lezen dan thuis. Bijna een vijfde van de mensen geeft aan een andere Nederlandse krant te lezen of zijn of haar krant er herhaaldelijk bij te pakken”.
Interessant genoeg tonen vooral jongeren, in de leeftijdsgroep van 16 tot 29 jaar, juist meer interesse in magazines. “Ruim de helft (52%) van deze groep geeft aan even vaak als normaal of vaker een magazine te lezen tijdens de vakantie. In de leeftijd van 30 tot 49 jarigen is dit 43%. Ook geeft 52% van jongeren aan wel eens te praten over wat hij of zij gelezen heeft in een magazine”.