Magazinemerken op social media

Het aantal volgers van magazinemerken op de verschillende sociale platforms groeit gestaag. De visuele social kanalen (TikTok, Instagram, Pinterest) groeien daarbij het snelst, ten koste van de traditionele social media (Facebook en Twitter). Dit blijkt uit de nieuwste publicatie van de MMA Social Media Monitor.

Het aandeel van Facebook is nog steeds het grootst met 44%, maar het verschil met Instagram wordt steeds kleiner (34%). Het aandeel van Twitter daalt elk kwartaal licht en is momenteel 10%. Pinterest en Youtube hebben respectievelijk een aandeel van 4% en 5%.

De aandelen van social media in het eerste en tweede kwartaal van 2023 (Bron: MMA)

TikTok is nog klein maar het aandeel verdubbelde in korte tijd al naar 2,4%. “Dit wordt veroorzaakt door de toevoeging van de accounts van Miljuschka en Voetbal International op dit platform. Dit geldt ook voor Instagram door de toevoeging van het account van Miljuschka.”

Volgens de MMA Social Media Monitor domineert Playboy op Facebook de lijst. “Voetbal International is het grootst op Twitter en Autoweek weet de meeste mensen aan zich te binden op Youtube. VTWonen is het meest populaire merk op Pinterest.”

De top 5 meest populaire magazinemerken op social media (over alle platforms heen) zijn: Playboy, vtwonen, LINDA., Miljuschka en Voetbal International. Kijk voor meer details op de website van MMA.