Limited-edition Coca-Cola in door AI ontworpen blikje

Coca‑Cola lanceerde deze week wereldwijd ‘Coca‑Cola 3000’, een limited-edition smaakvariant van Coca‑Cola Zero Sugar. Zowel de nieuwe smaak als het speciale design voor het blikje werd (mede) door kunstmatige intelligentie (AI) gecreëerd.

Met Coca‑Cola 3000 Zero Sugar zegt Coca‑Cola een poging te wagen “om de wereldwijde toekomstvisie van consumenten vast te leggen. Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden Coca‑Cola’s inspiratie voor de unieke smaak van Coca‑Cola 3000.”

Design van de toekomst

De nieuwste Creation heeft een futuristische verpakking. Het design is ontworpen met behulp van AI. “Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca‑Cola logo en het Coca‑Cola Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren.”

(beeld: Coca-Cola)

Naast het ervaren van een verfrissende smaak, kunnen consumenten de online 3000 AI-lens gebruiken om een kijkje in de toekomst te nemen. “Door het blikje te scannen, worden fans naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.”