Karwei en Jan Linders winnen Reclamefolder Awards

Tijdens het Catch The Shopper evenement zijn vorige week, als onderdeel van de Shopper Marketing Awards, ook de Reclamefolder Awards uitgereikt. Zowel de online als de offline folders uit het hele Nederlandse retail landschap werden beoordeeld door een consumentenpanel.

“De reclamefolder is nog steeds een zeer belangrijk middel om shoppergedrag te beïnvloeden, in zowel food als non food branches”, stelt ISMI, het business-to-shopper platform dat medeorganisator is van Catch The Shopper.

Recente reclamefolder van supermarkt Jan Linders

In samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect werden papieren en online folders door een concumentenpanel beoordeeld op criteria zoals ‘de folder inspireert mij’, ‘geeft de aanbiedingen goed weer’, ‘is kwalitatief’, ‘past goed bij de winkelformule’, ‘beweegt mij om naar de winkel te gaan’, enzovoort.

Het panel wees de online folder van Karwei aan als winnaar, terwijl de folder van supermarktketen Jan Linders de beste papieren folder is.

Vertegenwoordigers van supermarkt Jan Linders (links) en Karwei (rechts) op het podium (foto: ISMI via LinkedIn)