Impact maken met duurzame direct mail

Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) en PostNL slaan de handen ineen om het duurzame verhaal over papier en karton uit te dragen. “Met brievenbuspost kun je als marketeer impact maken. In combinatie met de duurzame aspecten van papier en karton zorgt dat voor win-win”, aldus Maroesja Kuut van het informatiecentrum.

Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in ons leven en daarom maken organisaties steeds groenere keuzes. Als een organisatie haar doelgroep op een groene manier wilt bereiken, denkt zij al snel aan e-mail of WhatsApp en niet meteen aan direct mail ofwel brievenbuspost, aldus IPK.

“We trekken samen met PostNL op om zowel marketeers als de partners en (sales)medewerkers van PostNL te informeren over de duurzame aspecten van het materiaal. Op basis van feiten draagt het IPK bij aan bewustwording binnen én buiten de keten, zodat organisaties een goede afweging kunnen maken, waarbij on- en offline elkaar niet hoeven te bijten.”

(beeld: PostNL)

Sterk communicatiemiddel

Nicole de Boer, Senior Marketeer PostNL Mail Nederland, stelt op de website van IPK: “Direct mail heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als sterk communicatiemiddel. De hoge mate van aandacht zorgt voor een verbluffend hoge conversie én positieve waarde op merkbetrouwbaarheid van de afzender. Voldoende reden dus om post als onderdeel van de mediamix op te nemen. Toch is dit niet altijd vanzelfsprekend. De perceptie leeft dat post niet duurzaam is. Om die reden is het belangrijk dat we als PostNL, samen met IPK, deze boodschap uitdragen in de markt.”