Greenwheels verhoogt omzet met direct-mail campagne

Greenwheels behaalt met direct-mailcampagnes indrukwekkende conversieresultaten. PostNL legt op Adformatie uit hoe dat succes tot stand komt.

Colin Bom is, als product marketing manager van Greenwheels, op zoek naar nieuwe manieren te vinden om potentiële klanten te bereiken. Hij vertelt op Adformatie: “We waren benieuwd of de oude, vertrouwde manier van marketing door middel van post iets voor ons kon zijn.”

Personaliseren en segmenteren

Een belangrijke uitkomst van een door PostNL georganiseerde PostLab-sessie met Greenwheels was om de nadruk te leggen op gepersonaliseerde direct mailings met een duidelijke call to action. “We besloten alleen te mailen aan mensen die binnen een straal van 500 meter van de auto wonen’, vertelt Roland Siebers van PostNL. Dit bleek effectiever dan massale mailings, aangezien het bereik gerichter en relevanter was.

Bovendien werd er gesegmenteerd naar adressen die overeenkwamen met de meest winstgevende klantprofielen van Greenwheels. “Dit leidde tot een gerichtere en efficiëntere campagne.”

(beeld: Greenwheels)

Indrukwekkende resultaten

De campagne in 2023, gebaseerd op de inzichten uit de PostLab-sessie en verzamelde data, leverde indrukwekkende resultaten op, aldus PostNL. Colin Bom van Greenwheels deelt op Adformatie enkele cijfers: “We zagen een verbetering van 100 procent in pageviews ten opzichte van 2022. Ook haalden we 23 procent meer klanten binnen in de gebieden waar we de postacties uitvoerden. En we realiseerden 34 procent meer trips en 67 procent meer omzet in deze gebieden.”