‘Enorme groei’ in buitenreclame

Bestedingen aan buitenreclame zullen dit jaar ‘enorm groeien’ in de Benelux. Dat schrijft marketingbureau Dentsu in een pas verschenen trendrapport over de OOH (out of home) markt.

“In de Benelux verwachten we een enorme groei te zien van de OOH-markt in 2023”, schrijft Dentsu. “Zeker als we de OOH-advertentie-uitgaven van 2022 vergelijken met die van 2021. Hier zien we een stijging van 18% in Nederland en een stijging van 26% in België.”

Vooral het groeiende aantal Digital Out-of-Home (DOOH) schermen zal naar verwachting van Dentsu enorm bijdragen aan deze groei. “Op dit moment maakt DOOH slechts 15% uit van het totale schermaanbod, maar met die 15% harkt het ongeveer 49% van het totale OOH-budget binnen.”

In een wereld waar digitale reclame steeds onoverzichtelijker en opdringeriger wordt, biedt Out Of Home (OOH) een verfrissende media-ervaring, verklaart Dentsu de groeiende populariteit. “Het medium wordt als niet-opdringerig ervaren en is perfect om de aandacht en vertrouwen van de consument te winnen. Niet gek als je kijkt naar de creatieve mogelijkheden in de buitenruimte. OOH is het perfecte medium voor merken die zich willen onderscheiden en een blijvende indruk willen achterlaten.”