Dirk, Hema en Aldi winnen Folder Awards
Supermarktketen Dirk is opnieuw de grote winnaar van de ‘Beste Folder Awards’. De papieren folder én de online folder van Dirk werden door het publiek tot beste verkozen.
In de afgelopen maanden gaven consumenten ruim 91.000 beoordelingen over hun favoriete folders. Naast Dirk namen ook Groenrijk, Etos, Kruidvat, Leen Bakker en Action eerder deze week een prijs in ontvangst tijdens het Retail Outlook Event.
Voor het eerst zijn er dit jaar ook vakprijzen vergeven. Deze vakprijzen staan los van de consumentenprijzen. Een deskundig jurypanel heeft genomineerden aangedragen, welke tijdens een juryoverleg werden besproken én beoordeeld. Hier is, voor zowel papier als online, een top 3 uitgekomen. Na een toelichting door de vakjury hebben de aanwezige retailers gestemd voor hun favoriet.
De papieren folder van HEMA en de online folder van ALDI werden uiteindelijk bekroond tot winnaars van de vakprijzen. Volgens de jury heeft de papieren folder van HEMA “een goede mix van inspiratie, modelkeuze en actieproducten en is het daarmee een inspirerende reflectie van écht HEMA”.
De digitale folder van ALDI is volgens de jury een voorbeeld voor alle retailers. “Door het vooruitstrevende gebruik van nieuwe technische functionaliteiten ontstaat er een juiste mix tussen inspiratie, sfeer en aanbiedingen.”