Branche start campagne: indruk.nu

“We willen Nederland meer bekend maken met de wondere wereld achter onze producten”, stellen de makers van Indruk.nu. “De producten die wij maken zijn onmisbaar in het dagelijks leven van alle Nederlanders.”

Op de nieuwe campagne-website Indruk.nu wordt onder andere in tekst en (video)beeld beschreven hoe het productieproces eruit ziet van bijvoorbeeld een hagelslagpak, een magazine, een geboortekaartje of een toiletbordje.

“Wij zijn trots op onze branche en onze mensen. De producten die wij maken zijn onmisbaar in het dagelijks leven van alle Nederlanders. Toch wordt het proces achter de producten vaak voor lief genomen. We willen Nederland meer bekend maken met de wondere wereld achter onze producten en iedereen laten zien waar onze mensen dagelijks mee bezig zijn.”

De website biedt ook uitgebreide informatie over opleidingen, werken en ondernemen in de grafimedia-sector.
Indruk.nu is een samenwerking tussen het A&O Fonds Grafimediabranche, KVGO, GOC, FNV Media&Cultuur, CNV Vakmensen en De Unie. Vanuit verschillende expertises en achtergrond zetten zij zich in voor hetzelfde doel: een gezonde, toekomstbestendige en innovatieve grafimediabranche. “Dit doen we door onder andere het opleiden van scholieren, het omscholen van werknemers, het vinden de juiste persoon bij een vacature tot het ondersteunen van ondernemers en werknemers.”

Bedrijven in de sector krijgen de beschikking over campagnematerialen zodat ze de actie kunnen ondersteunen: “Samen zorgen we voor een florerende branche.”