Bereik alle doelgroepen met huis-aan-huiskranten

Huis-aan-huiskranten vormen een massamedium: 10,7 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder leest wel eens een huis-aan-huiskrant. Dat blijkt uit recent gepubliceerde cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Driekwart van de lezers leest zijn huis-aan-huiskrant op papier; zo’n 20 procent kiest voor papier plus digitaal, terwijl 5 procent alleen de digitale versie verkiest.

Fragment van de infographic van het NMO

Het enorme aantal lezers zorgt ervoor dat huis-aan-huiskranten alle doelgroepen in Nederland bereiken, stelt het NMO. Het lezerspubliek bestaat uit mannen (47%) en vrouwen (53%), verdeeld over de leeftijdscategorieën 13-34 jaar (22%), 35-64 jaar (49%) en 65+ jaar (29%). Ook zijn verschillende welstands- en opleidingsniveaus goed vertegenwoordigd. Bovendien doet 76 procent van de HAH-krantenlezers dagelijks aankopen.

Klik hier voor meer informatie over het Nationaal Media Onderzoek (NMO)

Kopbeeld: NMO